لباس پوشيدن مردان | انتخاب لباس مردانه | مدل لباس براي مردان قد بلند

مردان لاغر و استخواني چه باید بپوشند

اين طرز فکر کاملا اشتباه است. شلوارهاي دم پا گشاد در کل زيبا نيستند و مخصوصا اگر افراد لاغر آن را بپوشند، نماي زشت تري هم پيدا خواهد کرد. بر خلاف تصور برخي ها، اين شلوارها باعث نمي شوند تا پاهاي شما بزرگ تر يا چاق تر ديده شود، بلکه لاغري شما را بيشتر از شلوارهاي راسته و ساده نمايش مي دهد.

آموزش نکات خوش تيپي آقايان

اگر ساير بزرگ هستيد

آقايان درشت هيکل نبايد لباس يقه اسکي بپوشند مخصوصا اگر گردن کوتاهي دارند، سعي کنيد هميشه کمربند ببنديد اما نه خيلي سفت طوري که شکم تان بيرون بزند.
در انتخاب کت دقت کنيد و سعي کنيد هرگز کت هايي که در پشت شان دو چاک دارند نپوشيد زيرا اين نوع کت ها شما را درشت تر نشان ميدهند، شما بايد تا حد امکان از کت هايي که بدون چاک هستند و يا يک چاک دارند استفاده کنيد.

از ترکيب طرح ها خودداري کنيد

لباس هاي طرح دار خوب هستند اما در استفاده از آن ها نبايد زياده روي کرد. استفاده از چند طرح در لباس ها ظاهر شما را زننده مي کند و هيچ جايگاهي در استايل مدرن ندارد. البته اين کار در لباس هاي غير رسمي موردي ندارد اما اگر قرار است لباس هاي رسمي بپوشيد از اين قانون پيروي کنيد و کت و شلوار ساده بپوشيد.

عينک

دراين مورد همه ي چيز بـه ترجيحات شخصي و باورهاي زنان باز مي‌گردد. براي مثال اگر او هميشه بر اين باور بوده کـه عينک مخصوص مردان باهوش اما دست و پا چلفتي و کسل کننده بوده اسـت، عينک زدن مي‌تواند زن مورد نظرتان را از شـما دور کند. اما اگر زن مذکور مردان عينکي را از قبل مرداني کاريزماتيک، باهوش و متعهد فرض کرده باشد بـه احتمال فراوان عينک به چشم زدن نظر وي را بشما جلب خواهد کرد. مطالعات نشان مي‌دهد کـه اغلب زنان اينطور فکر مي‌کنند. اکثر زنان بر اين باورند کـه عينک «و عينک آفتابي» مردان را بسيار جذابتر و رويايي تر مي‌کند. بهمين دليل اسـت که پوشيدن اين اکسسوري کوچک و ساده ميتواند تاثير زيادي در جذب شدن دختر مورد علاقتان بشما شود. البته به ياد داشته باشيد کـه نوع عينکي کـه انتخاب مي‌کنيد مي‌تواند باعث خوش قيافه بنظر رسيدن يا غيرجذاب بنظر رسيدن شـما شود.

در نظر گرفتن مناسبت ها

اين موضوع بيشترين اهميت و در واقع اولين گام براي انتخاب بهترين لباس مردانه است. اگر مي خواهيد به مراسم عروسي برويد و يا يک قرار دوستانه و يا قرار کاري داريد؛ هر کدام استايل و نوع لباس مخصوص به خود را مي خواهد. به طور مثال براي بيرون رفتن با دوستانتان و يا رفتن به کلاس هاي دانشگاه مي توانيد از پيراهن هاي بدون جيب استفاده کنيد.
لباس مناسب بدن خود را انتخاب کنيد

در هنگام خريد يک پيراهن مردانه بايد به چند نکته توجه کنيد. زماني که لباس را به تن مي کنيد و يقه آن را مي بنديد، بايد بتوانيد دو انگشت خود را به راحتي از يقه رد کنيد. سپس دستان خود را بالا بياوريد، بدون آنکه آستين ها مانع از حرکت دستان شما شوند. آستين ها بايد حالتي راحت و اندازه با دستانتان داشته باشند، تنگ بودن و يا گشاد بودن آستين نه تنها جلوه خوبي ندارد، بلکه مانع از حرکت آسان دستان مي شود.
وجود يک لباس جين هميشه در کمد لباس شما ضروري است. ترکيب دو يا سه لباس جين با يکديگر بسيار پرطرفدار و محبوب است. يک قاعده کلي اين است که اگر دو لباس جين را با هم به تن مي‌کنيد،رنگ و طرح آنها بهتر است متفاوت باشد، پس اگر شلوار جين آبي روشن به پا مي‌کنيد پيراهن يا کت خود را تيره‌تر انتخاب کنيد. جين‌هاي خاکستري، سفيد، مشکي و خاکي نيز بسيار پرطرفدار است و ست کردن آن با لباس‌هاي ديگر بسيار راحت‌تر از جين آبي است.
از رنگ هاي متفاوت در قسمت هاي کوچک استفاده کنيد

حالا به جايي رسيديد که بايد با رنگ ها بازي کنيد، اين را به ياد داشته باشيد که اگر روي پيتزا را با سبزيجات، گوشت و سس پر کنيد چه اتفاقي براي آن رخ خواهد داد، همين اتفاق براي کمد لباس هايتان خواهد افتاد اگر در استفاده از رنگ ها دقت نکنيد.

کليد جلوگيري از اين اتفاق، رعايت تعادل و ميانه روي است. از رنگي استفاده کنيد که 1 يا 2 پرده با رنگ لباستان روشن تر يا متفاوت باشد تا از يکرنگ شدن و يا بيش از حد شدن لباس ها جلوگيري کنيد.

اکسسوري مردانه براي آقايان شيک و جذاب

يک دستمال جيبي مربع شکل به رنگ زرد يا صورتي، ترکيبي عالي با کت اسپرت ذغالي و تمام رنگ هاي خنثي ديگري که داريد (بلوز آبي آسماني يا سفيد، شلوار جين آبي تيره، کربند مشکي و غيره) است. با اين ترکيب، رنگ صورتي يا زرد به زيبايي تمام خودش را نشان مي دهد. براي همچين ترکيبي از کراوات قرمز يا دکمه هاي طلا با يک کت رنگ خنثي نيز مي توانيد استفاده کنيد.

پوليورهاي پشمي باکيفيت

وقتي که لباس هايتان را انتخاب مي کنند، مردان و زنان توجهي به تاثير جنس لباسشان روي افراد ديگر ندارند. پارچه کشميري يا همان ترمه (نوعي پارچه پشمي بسيار مرغوب) بسيار کمياب و گران قيمت است. اين پارچه پشمي بسيار نازک، نرم و گرم است که لمس کردن آن ها بسيار خوشايند به نظر مي رسد. مطالعات نشان مي دهد که زنان هنگام انتخاب لباس بدون دغدغه مالي، لباس هايي که از اين پارچه ساخته شده باشند را ترجيح مي دهند. پوليورهاي پشمي باعث مي شود که مردان منعطف تر و مهربان تر و کمتر خشن به نظر برسند و لمس کردن آن نيز حس خوبي به زنان مي دهد. از لحاظ روانشناسي، پوشيدن لباس هايي از اين جنس باعث مي شود که زنان احساس آرامش داشته و در کنار مردي که چنين لباسي به تن دارد احساس راحتي کنند.


به طور کلي مي‌توان يقه پيراهن مردانه را در پنج نوع خلاصه کرد:

  • يقه باز: در اين مدل دو نوک يقه حداقل ده سانتيمتر از هم فاصله دارند و براي آقاياني که صورت کشيده دارند مناسب است.
  • يقه خيلي باز: اگر فاصله بين دو نوک يقه ?? سانتيمتر و بيشتر باشد با کراوات زيبا خواهد شد و حتي زماني که دکمه بالايي باز باشد ظاهري شيک خواهد داشت.
  • مدل بالدار: اين مدل از رسمي‌ترين انواع يقه است که با کت و شلوار مجلسي هماهنگي دارد و معمولا با پاپيون بسته مي‌شود.
  • يقه کلاسيک: اين مدل يقه رايج‌ترين و تطبيق پذيرترين نوع يقه است که ميزان بازي آن ? سانتيمتر است و چون صورت را کشيده‌تر نشان مي‌دهد براي آقاياني که صورت گرد دارند مناسب است.
  • يقه دکمه دار: اگر نوک يقه با دکمه به پيراهن متصل شود حالتي غيررسمي به آن مي‌دهد و براي پيراهن‌هاي اسپورت و نيمه رسمي مناسب است.