نکته جذاب برای ست کردن لباس ها

 حتما شما هم مثل خیلی از آدم ها وقتی قصد خرید وسیله ای را برای منزلتان را دارید، بعد از بررسی کیفیت و قیمت و حتی شاید قبل از این ها به این فکر میکنید که آیا رنگ وسیله جدیدی که قصد خریدش را دارید (مبل، فرش، آباژور و…) با رنگ بقیه اجزای اتاقی که قرار است در آن قرار بگیرد، ست می شود یا نه؟ این سوال تقریبا پرتکرار ترین سوال به هنکام خرید وسیله ای جدید برای دکوراسیون منازل است؟ چرا که رنگ و ست کردن رنگ ها نقشی اساسی را ایفا می کنند و بدون شک یکی از معیار‌های زیبایی دکوراسیون منازل رنگ است. اینکه چه رنگ هایی با هم ست می شوند و  انتخاب رنگ‌هایی که در کنار هم قرار می‌گیرند از اصولی است که نه تنها در چیدمان بلکه در مسائلی مثل ست کردن رنگ لباس، لوازم شخصی و … نیز مهم و نیازمند توجه است.

 

این اصول را به خاطر داشته باشید

 
رنگهای اولیه و ثانویه همواره در چرخه رنگ کنار یکدیگر قرار دارند و ترکیب آنها با یکدیگر نیز باعث میشود همخوانی داشته باشند. به عنوان مثال میتوان رنگ آبی را با رنگ بنفش و سبز ترکیب کردو یا رنگهای زرد و نارنجی  و قرمز را با یکدیگر ترکیب نمود. ترکیب این رنگها جداب به نظر میرسد و از لحاظ بصری نیز موجب کاهش نور یکدیگر خواهندشد اما چندان موجب جلب توجه نمیشوند.
رنگهای مکمل شامل رنگهای اولیه و ثانویهای هستند که در چرخه رنگ در مقابل یکدیگر به کار میرند. بهعنوان مثال رنگ بنفش از ادغام رنگهای آبی و قرمز ایجاد میشود و نسبت به رنگ اصلی زرد تضاد بالایی دارد. در ایجاد رنگ سبز دو رنگ آبی و زرد را با یکدیگر ادغام میکنند و رنگ قرمز بهعنوان مکملی برای رنگ زرد درنظر گرفته میشود. به این دسته از رنگها کنتراست مکمل گفته می¬شود چراکه قابلیت کامل کردن یکدیگر را داشته و زمانی که آنها را کنار یکدیگر استفاده میکنیم میتوانند بیش از قبل جلوه¬گر شوند. هنگامی که این رنگ¬ها در لباس نیز استفاده شوند میتوانند زیبایی قابل ملاحظهای را در آن به وجود بیاورند.
درخصوص لباسهایی که دارای طراحی و دوخت متعدد هستند باید یکی از رنگ¬ها را به¬عنوان اصل هماهنگسازی درنظر گرفت. رنگی که بیش از دیگر رنگها در لباس وجود دارد باید به عنوان رنگ اصلی درنظر گرفته شود. برخی از پارچهها دارای طرحهای مختلفی هستند که بهتر است آنها را برای ست کردن درنظر نگرفته و با یکدیگر پوشیده نشوند. به¬ عنوان مثال بلوزی که دارای طرح راه راه است با دامنی که از طرح خال خالی در آن استفاده شده چندان جالب دیده نمیشود. البته طراحان عرصه مد و لباس از این ترکیب استفاده میکنند اما آشنایی آنها با اصول حرفهای موجب شده تا لباسی که در نهایت آماده میشود جذابتر و دلنشینتر به نظر برسد. افرادی که تازه¬کار هستند بهتر است از ترکیب این طرحها پرهیز کنند.
 

برای ست لباس بیرون‌، از رنگ‌های خنثی استفاده کنید

 
این یک نصیحت مهم برای ایجاد یک ست مناسب در لباس‌های بیرون از خانه است. استفاده از رنگ‌های خنثی می‌تواند باعث شود رنگ انتخابی‌تان جلوه‌ی بهتری داشته باشد و ترکیب بهتری ایجاد کند.
استفاده از رنگ خاکستری در ست بیرون می‌تواند بسیار مفید باشد. می‌توانید شلوار خاکستری را با بلوز سفید و ژاکت آبی ترکیب کنید.
ش رنگ سفید با بسیاری از رنگ‌ها ترکیب خوبی می‌سازد و در ست‌های بیرونی هم می‌تواند بسیار کارگشا باشد. می‌توان بلوز سفید را زیر ژاکت یا گرمکن هم پوشید.
از پوشیدن شلوارهای رنگی خودداری کنید. مگر اینکه یک تاپ با رنگ خنثی داشته باشید (مثل شلوار جین قرمز با ژاکت خاکستری). با این اوصاف معمولا شلوارهای رنگی توجه را از ست لباس دور کرده و فقط بر روی خود متمرکز می‌کنند.

سبز و بلوطی

 
اگر لباسی سبز رنگ دارید آن را با کفش، کیف و زینت آلات بلوطی ست کنید. این دو رنگ در کنار هم بسیار عالی و باشکوه به نظر می رسند و از جنبه سلامتی برای کسانی که دچار گرفتگی یا فشار خون بالا هستند، مناسب است.
 
 

قرمز و آبی

 
ترکیب رنگی برای تمام فصول!
اگر جسارت استفاده از لباس‌¬های قرمز را دارید، فقط کافی است آن¬‌ها را با شلوار¬های جین ترکیب کنید و از تماشای خود در آینه لذت ببرید!  پیشنهاد می کنیم که برای خرید شلوار جین  به رنگ بندی روشن و تیره آن توجه کنید.
این مورد می‌تواند طیف گسترده ای از آبی و قرمز را در بر بگیرد.