بهترين رنگ کت و شلوار مردانه | راهنماي انتخاب کت و شلوار

تقريبا تمام کت و شلوارهاي مرغوب، گران قيمت هستند. بنابراين اکثر آقايان به دليل بالا رفتن هزينه ها تمايلي ندارند (يا نمي توانند) چند رنگ کت و شلوار را به طور همزمان خريداري کرده و آن ها را در موقعيت هاي گوناگون به تن کنند. در اينجاست که در نظر گرفتن اولويت در انتخاب رنگ کت و شلوار اهميت پيدا مي کند. اگر قصد خريد کت و شلوار داريد، احتمالا اين سوال برايتان پيش آمده که کت و شلوار چه رنگي بخرم؟
همه ما دوست داريم که خريدهاي هوشمندانه اي انجام دهيم. بدترين چيز در هنگام خريد کت و شلوار اين است که از يکي از آن ها خوشتان بيايد و آن را بخريد، اما به دليل تطبيق پذير نبودن، نتوانيد آن را در موقعيت هاي گوناگون به تن کنيد. اين موضوع در مورد انتخاب رنگ کت و شلوار هم صدق مي کند. برخي از رنگ ها تطبيق پذيري بالاتري داشته و به همين دليل پرکاربردتر هستند.

قانون اول انتخاب رنگ کت و شلوار مردانه

کت و شلوار را براساس رنگ موي خود انتخاب کنيد. اما سعي کنيد تفسير درستي از اين قانون داشته باشيد. به اين معنا که الزامي نيست که اگر رنگ موي شما قهوه اي است به سراغ کت و شلوار قهوه اي برويد! به عنوان مثال اگر رنگ موي شما تيره است بهتر است کت و شلوار مردانه تيره انتخاب کنيد.

کت و شلوار مشکي با کفش مشکي

از آنجا که کت و شلوار مشکي در کمد لباس تمام آقايان پيدا مي شود، واجب است که بدانيم چه رنگ کفشي به آن مي آيد. کت و شلوار مشکي هيچ تناسبي با رنگ هاي روشن تر ندارد، از اين رو بهتر است که براي اين رنگ کت و شلوار، کفشي مشکي انتخاب کنيد تا ظاهرتان يک دست و متناسب به نظر آيد. در اين شرايط که سر تا پايتان مشکي است مي توانيد بقيه لباس ها يا اکسسوري هايتان را رنگي انتخاب کنيد و کمي تيپ تان را از حالت يکنواختي در آوريد. اگر مي خواهيد کمي جذاب تر به نظر آييد، کفشي مدرن تر مانند لوفر را به جاي مدل هاي سنتي انتخاب کنيد.

کت و شلوار سورمه ايي

کت و شلوار آبي سورمه ايي يکي از مهمترين رنگ ها براي هر مرد خوش پوشي است که مي توان به عنوان اولويت اول در نظر گرفت، اين رنگ تقريبا براي هر رويدادي مناسب است و در عين حال ميتوان رسمي ترين رنگ کت و شلوار شناخت و شما مي توانيد آن را با هر ترکيب رنگ پيراهن و کروات خود ست کنيد.

کت و شلوار خاکستري

خاکستري تيره دومين رنگ مهم براي هر مردي است، به خصوص اگر فقط به چند مورد محدود مي شويد. شما قادر به پوشيدن آن با ترکيب پيراهن و کراوات هاي متعدد خواهيد بود. فقط اين نکته را در نظر بگيريد که به دليل خنثي بودن اين رنگ ممکن است کمي سن شما را بالاتر نشان دهد.

رنگ کفش مناسب براي رنگ کت و شلوار سرمه‌اي

شما مي‌توانيد کت و شلوار سرمه‌اي خود را با هر سه رنگ اصلي کفش مردانه يعني مشکي، قهوه‌اي و زرشکي بپوشيد اما چرا؟ علت اين هماهنگي در چيست؟ رنگ سرمه‌اي از پرکاربردترين رنگ‌ها براي کت و شلوار مردانه است که مزيت اصلي آن تطبيق پذيري است. پايه رنگ سرمه‌اي رنگ آبي است و اين رنگ سرد نه تنها با بيشتر رنگ‌ها هماهنگي دارد بلکه اثر آرامش بخش آن باعث مي‌شود که مردم بيشتر به شما اعتماد داشته باشند. هر رنگ کفشي اعم از مشکي و زرشکي و قهوه‌اي به خوبي با رنگ کت و شلوار سرمه‌اي شما ترکيب مي‌شود و بدون اين که جلب توجه کند استايلي زيبا و هماهنگ به وجود مي‌آورد. به دليل همين تطبيق پذيري کامل رنگ آبي است که بيشتر کمپاني‌ها از اين رنگ در طراحي لوگوي برند خود استفاده مي‌کنند و طراحان داخلي نيز هميشه طيف‌هايي از رنگ آبي را در طراحي محيط‌هاي اداري به کار مي‌برند چون مشخص شده است که رنگ آبي خلاقيت و بهره کاري کارمندان را افزايش مي‌دهد. حال که ديديد کت و شلوار سرمه‌اي با همه انواع کفش‌هاي رسمي مردانه هماهنگي دارد بهتر است در مصاحبه کاري بعدي خود از اين رنگ کت و شلوار استفاده کنيد تا اعتماد به نفس و حرفه‌اي بودن خود را به بهترين شکل نشان دهيد.
از زيبايي در نگاه اول

براي اينكه از قد مناسب شلوار مردانه خود مطمئن شويد، اين قانون كلي را به‌خاطر بسپاريد: رابطه مستقيمي بين قد و پهناي شلوار وجود دارد يعني هرچه شلوار تنگ‌تر باشد، قد شلوار كم مي‌شود و هر چه شلوار گشادتر شود، قد هم افزايش پيدا مي‌كند. اگر سراغ كتي با شلوار كلاسيك رفته‌ايد، بهتر است از روش فروشندگان استفاده كنيد، آنها قد شلوار را از پشت تا وسط پاشنه كفش مي‌گيرند.  حواس‌تان باشد، اگر مي‌خواهيد قد شلوار تا قوزك پا بالا بيايد، مدل شلوار حتما بايد تنگ باشد.

کت و شلوار مردانه براي افراد سبزه

خياط هاي کت و شلوار از قالب هاي اندازه گيري مناسب هيکل و جسته شما استفاده مي کنند. با اين حال شايد شما خودتان خياطي مي کنيد و ديگر نيازي به خياط خانگي نيست. مهم است که بدانيد چگونه اندازه گيري را براي کت و شلوار انجام مي دهيد. اندازه گيري جهت دوختن کت و شلوار بسيار ضروري است.

چه کت شلواري به من مياد

کت و شلوار سه دکمه در دهه 1990 بوجود آمد. کت و شلوار سه دکمه داراي يک دکمه بالا مي باشد که V را روي قفسه سينه قرار مي دهد. از قد خود غافل نشويد. آقاياني که قد کوتاهي دارند بهتر است از کت هاي دو دکمه استفاده کنند. کت هاي دو دکمه هميشه مورد توجه طراحان بوده است و هيچ وقت هم از مد نمي افتند.دکمه ي بالايي کت هاي دو دکمه هميشه بايد بسته باشد اما دکمه ي پايين را نبايد ببنديد.

پارچه اي با کيفيت عالي و خوب انتخاب کنيد. پارچه پشمي اعلي يکي از بهترين پارچه‌ها است که مي‌توانيد در فصل‌هاي مختلف بپوشيد. پارچه‌هاي نخي و کتاني براي فصل تابستان خوب است. از مواد ترکيبي که پولي استر زيادي دارد، خوداري کنيد. پارچه کت را مچاله کنيد تا ميزان چروک‌شدن آن را چک کنيد.مي توانيد يک کت دوطرف دگمه دار رسمي بپوشد که باعث افزايش جثه و حجم اندام مي‌شود. البته به خاطر داشته باشيد که اين نوع کت شلوار براي مردان لاغر اندام مناسب است. کتي انتخاب کنيد که به خوبي اندازه شما باشد و در عين حال بتوانيد به راحتي با آن حرکت کنيد. مي‌توانيد از يک خياط حرفه‌اي کمک بگيريد تا به شما بگويد دقيقا چه سايز کتي اندازه شما است.