ويژگي هاي لباس عروس خوب | مشاوره لباس عروس براي داشتن بهترين انتخاب

خريد لباس عروس

هنگامي که براي خريد لباس عروس به بازار مي رويد ، ممکن است با مشکلات و مسايلي روبرو شويد که قبلا فکر آن را نکرده بوديد و اين باعث مي شود بخش زيادي از وقت شما هدر برود و از طرفي استرس و نگراني شما نيز بيشتر شود. لباس عروس را به سه طريق مي توان تهيه کرد. در روش اول شما لباس عروس را سفارش مي دهيد تا برايتان بدوزند و سپس اين لباس را از مزون مي خريد. اين روش اگرچه از قديم مرسوم بوده اما اين روزها ديگر به صرفه نيست. اولا چون هزينه زيادي برايتان خواهد داشت و ثانيا چون در سال هاي آينده نگهداري از لباس عروس تان دشوار خواهد بود.
روش دوم اين است که سفارش دوخت لباس عروس را بدهيد اما لباسي که براي شما دوخته شده را اجاره کنيد. هزينه اين روش کمتر از خريد لباس عروس است اما اين مزيت را دارد که متناسب با اندام شما و درست طبق سليقه خودتان تهيه شده است. اين لباس بعدها به عنوان لباس آماده به عروس خانم هاي ديگر اجاره داده مي شود.

نکات انتخاب لباس عروس

توجه به فرم اندام شما يکي از فاکتور هاي اصلي مي باشد انتخاب لباس‌ عروس خوب است. در کنار طرح اندام، شکل کلي صورت و رنگ پوست هم از گزينه هاي مهم است. براي نمونه ‌خانم‌هاي کوتاه قد نبايد دنبال لباس‌هاي عروس پف کرده بروند حتي به قيمت به مد بودن و خوشکلي اين لباس‌ها. نمونه اي ديگر اينکه دختر خانم هايي با پوست سبزه يا تيره نبايد به فکر لباس‌هاي سفيد يخچالي باشند.
گزينه بعدي، انتخاب لباس عروس، با توجه آرايش و مدل موهاي شما در جشن است. چون در هنگام انتخاب تور از نظر شکل طراحي و کوتاه يا بلندي، بسيار موثر است. براي نمونه اگر قرار است شينيون پشت سر خيلي بالا نباشد بهترين انتخاب، يک تور طرح دار شده کوتاه است نه بلند! توجه داشته باشد مدل مو در انتخاب يقه مناسب براي لباس عروس هم نقش مهمي را ايفا مي کند.

قبل از اينکه به خياط خود سفارش لباس عروسي دهيد، حتماً به همراه يک دوست يا مادرتان نمونه لباس عروس هاي خياط را ببينيد. حتماً چه در مرحله پرو چه در مرحله انتخاب خياط از نظرات فرد ديگري مثل مادر يا دوست مشورت بخواهيد. هنگام انتخاب لباس مدل هاي مختلف را حتماً پرو کنيد؛ ممکن است مدلي را که فکر مي کنيد به شما نمي آيد، وقتي مي پوشيد فوق العاده زيبا باشد. در تصميم گيري به هيچ وجه عجله نکنيد. اگر از لباسي خوش تان آمد، براي خريد آن عجله نکنيد. بهتر است يک يا ? روز درباره آن فکر کنيد و بعد لباس را بخريد. اگر لباس ايده آل خود را پيدا کرديد و خريديد به هيچ وجه ديگر لباس ها را پرو نکنيد. بعد از خريد لباس مي توانيد به سراغ خريد کفش و… برويد.

لباس عروس مناسب عروس قد بلند

قد بلند بودن براي بسياري از خانم ها يک رويا است. اگر قد شما از حالت عادي بلندتر است، احتمالا شنيده ايد که ديگران تاچه حد به شما غبطه مي خورند. احتمالا اين را هم مي دانيد که با اين قد بلند، پيدا کردن لباس مناسب، فوق العاده دشوار است. از آنجاکه صنعت مد به سمت توليد لباس براي خانم هاي متوسط يا کمي بلند مي رود، هر دو گروه خانم هاي قد بلند و قد کوتاه، هنگام خريد کردن گزينه هاي زيادي براي انتخاب ندارند. اما خوشبختانه پيدا کردن لباس عروس براي افراد قد بلند به اندازه لباس هاي روزمره کار سختي نيست. اگر قد و اندام شما شبيه نيکول کيدمن ، تيلور سوئيفت و ليو تايلر و ... مي باشد بهتر است از لباس هايي که خطوط يا کارهاي عمودي دارند و يقه هاي ايستاده و آستين بلند بپرهيزند .

لباس عروس مناسب عروس با قد کوتاه

هرگز نبايد فکر کنيد اگر قد کوتاهي داريد نمي توانيد در شب عروسيتان جذاب باشيد و بدرخشيد.از انتخاب لباس عروس با دامن بزرگ پرهيز کنيد چون اين دامن ها شما را کوتاه تر جلوه مي دهند . انتخاب دامن هاي ماکسي به شکل فون مناسب تر است. با داشتن شانه هاي ظريف و زنانه و کمري مناسب لباس عروس زيرانتخابي ايده آل براي عروس هاي کوتاهتر  مي باشد.

يک فروشنده حرفه اي پيدا کنيد

از يک فروشنده يا ديزاينر حرفه اي کمک بگيريد که با معيارهاي انتخاب لباس عروس براي افراد چاق کاملا آشنايي داشته باشد. فردي که علاوه بر دانش و تجربه، تمايل و وقت کافي داشته باشد تا شما را به خوبي راهنمايي کند. يادتان باشد که شما فقط براي لباس پول پرداخت نمي کنيد، بلکه قسمتي از هزينه انجام شده مربوط به استفاده از تجربه فروشنده است. از اين مزيت به خوبي استفاده کرده و سوالات خود را از او بپرسيد. به توصيه هاي او خوب گوش کنيد، به هر حال او يک فرد حرفه اي است.

مدل لباس نامزدي

براي انتخاب لباس نامزدي شما بايد به اين موردتوجه کنيد که آيا مراسم عقدتان را بعد از مراسم نامزدي برگزار مي‌کنيد و يا بعد از مراسم نامزدي تنها عقد محضري انجام مي‌شود. يکي ديگر از موارد فاصله بين مراسم نامزدي و مراسم ازدواج است. اگر زمان برگزاري جشن نامزدي با مراسم عروسي فاصله زيادي دارد، براي انتخاب لباس نامزدي محدوديت کم‌تري داريد مي‌توانيد يک لباس پرزرق‌وبرق و طرح دار انتخاب کنيد اما درصورتي‌که فاصله بين مراسم نامزدي و ازدواج شما کم است بهتر است که لباس نامزدي خود را ساده‌تر انتخاب کنيد.

ويژگي هاي لباس عروس آستين دار

اگر جذابيت و زيبايي که اين نوع مدل لباس به عروس مي دهد بگذريم با موارد زير نيز برخواهيم خورد

پوشيده بودن

اول از همه اين نوع مدل لباس عروس را حتي اگر عروسيتان مختلط باشد نيز ميتوانيد به راحتي بپوشيد و نگراني از اين بابت نخواهيد داشت.
شايد در بين عروس خانم ها برخي ها به دلايلي مشکلي در دستانشان مانند کبودي ، زخم و ... باشد که ظاهر زيبايي نداشته باشد که بوسيله لباس عروس آستين دار ميتوانند به راحتي آن را بپوشانند.

ويژگي هاي مزون لباس عروس مناسب

بدون شک در هر شهر مزونهاي زيادي مشغول به خدمت رساني در امر طراحي، دوخت و اجاره يا فروش لباس عروس مشغول ميباشند. اما چند ويژگي مشترک در همه مزونها وجود دارد که کيفيت نتيجه کار را رقم ميزند.
از خصوصيات مزون لباس عروس مناسب و معتبر، مزونهاي مشتري مدار هستند. يعني به وقت، خواست و مشاوره مشتري اهميت ميدهند.
داراي مجموعه اي از عکسها يا لباسهاي دوخته شده از به روزترين و شيکترين مدلهاي اينترنتي و ژورنالي از بهترين خياطان و طراحان مد دنيا هستند.
خياطي را به عنوان يک علم نگاه ميکنند و از آخرين اخبار مد و نمايشگاههاي مختلف لباس عروس در دنيا باخبر هستند.
تاريخ پرو و دوخت لباس را بطور دقيق يادداشت نموده و کار را سر وقت به مشتري تحويل ميدهند.