راهنماي انتخاب لباس مناسب مهماني | انتخاب بهترين لباس مهماني

مسلماً لباس پوشيدن يک هنر است، هنر اينکه بدانيد چگونه خود را در طول موقعيت هاي مختلفي که در آن شرکت مي کنيد نشان دهيد. اين موقعيت ها هستند که به ما مي گويند براي متناسب بودن با وضعيت رويدادهاي خاص چگونه لباس بپوشيم. لباس پوشيدن براي هر مناسبتي، احترام گذاشتن به آن مناسبت و اطرافيانتان در آن موقعيت است.

مهماني هاي غيررسمي و خودماني

لباس مجلسي گزينه اي کاملاً رسمي در کمد لباس هر خانمي است، اما اين گزينه مي تواند کمي هم غيررسمي باشد. براي دورهمي هاي خودماني، يک لباس مجلسي غير رسمي مي تواند انتخاب مناسب تري باشد. براي خريد يک لباس مجلسي زنانه و غير رسمي اين سوال ها را از خودتان بپرسيد:
 

  • جواهرات طلايي بيشتر به اين لباس مجلسي مي آيند يا نقره اي؟
  • کدام مدل کيف با اين لباس مجلسي هماهنگ تر است؟
  • آيا اين لباس مجلسي به اندازه کافي براي رقصيدن راحت است؟
  • آيا بلندي لباس براي مهماني مورد نظر مناسب است؟

آماده شدن براي مهماني شب

براي مهماني شب ابتدا موقعيت خود و رابطه تان با ميزبان را در نظر داشته باشيد. به عنوان مثال دوست صميمي ميزبان هستيد يا از طريق فرد ديگر دعوت شده ايد.

در مهماني عروسي اصلا درست نيست که از رنگ سفيد براي پيراهن، زيورآلات بسيار سنگين که جلب توجه مي کنند و کت و شلوار و کفش فاخر استفاده کرد. به خاطر داشته باشيد که در مهماني عروسي، عروس و داماد از همه مهم ترند و همه‌ي توجهات بايد به سمت آنها باشد، نه يکي از مهمانان. مهماني شب تنها جايي است که خانم‌ها مي‌توانند از آرايش براق و لباس هاي زرق و برق دار با منجوق و سنگ دوزي استفاده کنند. آقايان هم در صورت تمايل، مي‌توانند از لباس‌هاي ساتن و کار شده استفاده کنند.

ويژگي هاي لباس هاي مجلسي زنانه

دريک مهماني رسمي، بايد لباس رسمي بپوشيد. اما لباس رسمي را چطور مي توان از ساير لباس‌ها تشخيص داد و با توجه به چه نکاتي بايد انتخاب کرد؟
توجه به قد لباس: ممکن است انواع و اقسام پيراهن‌هاي زنانه ميدي Midi يا کوتاه را داخل کمدتان داشته باشيد؛ اما بهتر است در مهماني‌هاي مجلسي به جاي پوشيدن پيراهن‌هاي کوتاه ترجيحا سراغ دامن‌هاي بلند برويد. به عبارت ديگر نوعي رابطه مستقيم بين قد لباس و ميزان رسميت مهماني وجود دارد؛ يعني هر چه مهماني رسمي‌تر باشد، بهتر است قد لباس هم بلندتر باشد. نکته بعدي که مي‌تواند به انتخاب قد لباستان کمک کند، توجه به جايگاهتان است. اگر قرار است به جشن ازدواج خواهرتان برويد، به عنوان خواهر عروس بهتر است لباس تمام رسمي بپوشيد که دامن آن کاملا بلند باشد؛ اما اگر عروس خواهر زاده شوهر عمه‌تان است، اين مهماني براي بقيه نزديکان جنبه رسمي دارد، نه براي شما.
براي اينکه شبي را بيرون از منزل بگذرانيد مثلا اينکه در يک مهماني دوستانه شرکت کنيد و يا قرار با شخصي در يک رستوران شما به لباسي کمي رسمي تر از لباس هاي هر روزتان نياز داريد تا به کمک آن شيک پوش و زيبا به نظر برسيد. آقايان براي اين منظور به يک شلوار خوش دوخت و يک پيراهن دکمه دار تا بالا و يک ژاکت ساده نياز دارند تا يک نگاه خاص در خودشان ايجاد کرده و شيک و خوش لباس به نظر برسند. براي خانم ها يک شلوار و يا يک لباس زنانه و يا يک مانتو نيمه اسپرت که با يک کيف دستي مناسب و زيورآلاتي زيبا همراه باشد نياز است تا ظاهري زيبا و برازنده در آنها بوجود آورد. براي اين منظور سليقه شخصي شما در لباس پوشيدن نيز بسيار مهم و کمک کننده است و شما مي توانيد هميشه از علايق شخصي خود در مورد انتخاب نوع لباس و زيورآلات کمک بگيريد.

مهماني‌هاي رسمي و مهماني معارفه

در مهماني‌هايي مثل مراسم آشنايي دو خانواده يا خواستگاري لازم است لباس‌ها به سمت رسمي بودن بروند، ولي نه لباس‌هايي که در جشن‌­ها مي­‌پوشيم. از پوشيدن لباس‌هاي تنگ و کوتاه اجتناب کنيد. کت و شلوار و بخصوص براي خانم‌هاي ميانسال، کت و دامن، به شرطي که شبيه به لباس‌هاي اداري نباشد مي­‌توانند از گزينه‌­ها باشند. بدين منظور  زير کت تاپ يا بلوزهاي زنانه­‌ي ابريشمي يا براق بپوشيد که جلوه‌­ي لباس مهماني بودن آن مشخص شود. بهتر است اين لباس‌ها را از رنگ‌­هاي روشن­‌تر انتخاب کنيد. بلوز و دامن­‌هاي زير زانو نيز لباس مناسبي براي اين مهماني‌ها به شمار مي‌آيند.
اگر به يک مجلس رسمي دعوت شده ايد بهترين گزينه براي شما يک پيراهن مشکي بلند است که با کفش پاشنه بلند يک ست عالي ميشود. پيراهن تان اگر آستين دار باشد خيلي بهتر است و استايل تان را رسمي تر ميکند, يک پيراهن ساده و شيک مشکي که ميتوانيد آن را با کت و شلوار همسرتان ست کنيد و در مجلس به عنوان يک زوج خوشتپ بدرخشيد. اکسسوري ها و زيورالات را فراموش نکنيد حتما از گوشواره و گردنبند استفاده کنيد تا تيپ تان خيلي هم ساده نباشد.

لباس نيمه رسمي مردانه

اولين چيزي که بايد براي پيدا کردن پيراهن ايده‌ال بر روي آن تمرکز کنيد، اندازه مناسب و خواب درست پيراهن بر روي بدن است. سپس مي‌توانيد موارد ديگري مانند رنگ پيراهن را مد نظر قرار دهيد. توصيه مي‌کنيم کار را با خريدن پيراهن‌هايي به رنگ سفيد، آبي روشن و صورتي آغاز کنيد زيرا آن‌ها رنگ‌هايي کلاسيک به شمار مي‌روند که بايد در کمد لباس هر مردي وجود داشته باشند. پس از آن، مي‌توان به رنگ‌ها و طرح‌هاي جسورانه تر هم فکر کنيد و پيراهني زرد رنگ، يا راه راه آبي و يا حتي چهار‌خانه سبز رنگ هم خريداري کنيد.

بهتر است بدانيد که اصطلاح ” لباس رسمي مردانه ” به يک ترکيب لباس خاص اشاره ندارد و بسته به مراسمي که به آن دعوت مي‌شويد مي‌تواند متغير و متفاوت باشد. همين گستردگي گاهي مي‌تواند براي آقايان به خصوص آقاياني که در شيک پوشي چندان متبحر نيستند گيج کننده باشد. اما لباس رسمي مردانه شرايطي دارد که يادگيري آن‌ها دشوار نيست و با چند قانون و محدوديت کلي مشخص مي‌شود. قبل از آشنايي با اين شرايط و محدوديت‌ها بهتر است بدانيم که لباس رسمي مردانه دقيقا چيست و به چه لباسي، لباس رسمي مردانه گفته مي‌شود. وقتي صحبت از لباس رسمي براي آقايان مي‌شود همه به کت و شلوار مشکي رسمي يا همان تاکسيدو فکر مي‌کنند که البته پاسخ غلطي هم نيست.