راهنماي انتخاب انواع کت دامن | پارچه مناسب کت دامن کدام است

مدل کت دامن مجلسي جديد

انتخاب يک دست کت دامن مجلسي و اسپرت مي‌تواند انتخاب بسيار مناسب و خوبي براي يک مهماني باشد. کت دامن از آن دسته لباس‌هايي است که هيچ‌گاه قصد قديمي شدن ندارد. کاربرد اين لباس بسيار گسترده است ، از مهماني‌هاي آخر هفته گرفته تا مراسمات رسمي و کلاسيک. اگرچه تنوع طرح و رنگ اين لباس‌ها امروزه بسيار زياد شده است اما بايد بدانيد که زيباترين لباس‌ها هم اگر متناسب فرم بدني شما نباشند به چشم نمي‌آيند و جذابيتي ندارند. رعايت نکاتي که در ادامه اين مقاله آورده‌ايم به شما در يک انتخاب عالي کمک خواهد کرد.

انتخاب کت زنانه با توجه به اندام

داشتن يک کت زنانه فيت (اندازه) از مهم ترين آيتم هايي است که هر خانوم جوان بايد به آن توجه داشته باشه، اما سوالي که الان مطرح ميشه اينه که چگونه يک کت زنانه مناسب انتخاب کنم؟کت زنانه

راهنماي انتخاب کت زنانه

افرادي که اندام مستطيلي دارند

اگر اندام مستطيلي داريد يعني پهلوها، سينه و باسن شما تقريبا در يک خط مستقيم قرار گرفته است. براي اينکه خوش هيکل تر ديده شويد کافيست کت هايي را انتخاب کنيد که کمر کرستي دارند. همچنين پارچه هاي گيپور ميتواند به شما در خوش فرم ديده شدن کمک کند. پوشيدن کت با پارچه هاي طرح دار و رنگي به شما توصيه مي شود.

افرادي که اندام گلابي شکل دارند

باسن افراد با اندام گلابي نسبت به بالا تنه بزرگ تر است، بنابراين از پوشيدن کت هاي زنانه اي که بر روي باسن تان قرار مي گيرند جدا خودداري کنيد؛ چرا که در اين صورت باسن شما بزرگ تر از آن چيزي که هست ديده مي شود. براي اينکه چاقي شما در ناحيه باسن کمتر مورد توجه قرار بگيرد بهتر است کت هايي به تن کنيد که لبه بزرگتري دارند.
کتي انتخاب کنيد که شانه هاي پهني داشته باشد و به سمت کمر باريک شود.
دامن هايي را انتخاب کنيد که ران هاي شما را کوچکتر و مناسب نشان بدهد. اگر رانهاي بزرگ و پهني داريد، دامن خطي اي شکل براي شما مناسب است.
کت و دامن هايي را انتخاب کنيد که بتواند در قسمت کمر کمربند داشته باشد، تا اندام شما را بهتر و ظريفتر نشان دهد. کت هاي کمردار مدلي جديد و جالب هستند.
اگر پاهاي زيبايي داريد، دامن هاي تا روي زانو بپوشيد.
از پوشيدن کت دامن هاي باد کرده و حجيم خودداري کنيد. زني که اضافه وزن دارد، با پوشيدن چنين لباس هايي اغلب بزرگ تر و چاقتر به نظر مي رسد. در عوض لباس هايي بپوشيد که قسمتهاي مثبت شما را برجسته و مشخص مي کند.

انتخاب مدل کت دامن بر اساس رنگ

کت و دامن مجلسي دامنه گسترده‌اي از رنگ‌ها را در بر مي‌گيرد. بيشتر خانم‌ها به خصوص خانم‌هاي مسن هميشه به دنبال رنگ‌هاي سياه و تيره هستند اما مي‌توان از رنگ‌هاي شادتر مثل قرمز و صورتي و سبز نيز در لباس‌هاي مجلسي استفاده کرد. اما اگر به هر دليلي دوست داريد مشکي بپوشيد از پارچه‌هاي طرح‌دار استفاده نکنيد چون هماهنگ کردن ساير متعلقات مثل کيف و کفش و... با آن‌ها بسيار مشکل است. البته پارچه‌هاي کار شده و گيپور استثنا هستند. کت و دامن مي‌توانند همرنگ نباشند مثلا قرمز و مشکي و يا خاکستري و مشکي، که در اين حالت بهتر است يکي از دو رنگ انتخاب شده مشکي يا نقره‌اي يا خاکستري باشد.
مدل کت و دامن 2018 زيبا و شيک

مدل کت و دامن 2018 در انواع طرح هاي اسپرت و رسمي موجود است و شما مي توانيد با توجه به سليقه شخصي خود از بين اين طرح هاي متنوع مدل کت و دامن متناسب با فرم اندام تان را انتخاب کنيد تا در مهماني و مجالس شيک پوش و زيباتر به نظر برسيد.

اگر قرار است كاملا رسمي باشيد، سراغ كت‌ و دامن هم‌رنگ برويد. همان‌طور كه در مدل پيشنهادي ما مي‌بينيد با انتخاب يك دست كت و دامن هم‌رنگ ظاهر وزيني پيدا مي‌كنيد. البته بايد بسيار دقت كنيد كه در اين تركيب جزئيات را بهتر ببينيد تا لباس شما شبيه يونيفرم نشود. دكمه‌هاي رنگي، برش‌هاي روي كت، زيورآلاتي كه با كت و دامن‌تان هماهنگ مي‌كنيد و… همه از جزئياتي هستند كه نبايد از آنها غافل شويد. وقتي قرار است ظاهرتان رسمي باشد، بايد سراغ كت‌هاي يقه انگليسي كلاسيك برويد. يك كت يقه انگليسي برش‌دار كه كاملا قاب تنتان است (هنگام انتخاب به سرشانه‌هاي كت دقت كنيد) دقيقا همان چيزي است كه شما به آن نياز داريد. حالا فرض كنيد همين كت را با يك شلوار هم‌رنگ از همان جنس بپوشيد. به همين سادگي به ظاهر كاملا متفاوتي مي‌رسيد.

دامن مجلسي کوتاه و بلند

دامن ها بر اساس قدي که دارند به دسته بندي هاي متفاوتي تقسيم خواهند شد، به طور مثال دامن هاي کوتاه را مي توان در انواع مختلفي همچون دامن ميني، دامن ماکسي، ميني ژوپ و … تقسيم بندي کرد. از اين بين دامن هاي بلند نيز به دسته بندي هاي متفاوتي تقسيم مي شوند که مي توان به دامن کلوش، راسته، چين دار و دامن ترک  و … اشاره کرد.

روش شستشو و نگهداري:
- با شامپو آن را بشوييد و در حالي که مرطوب است خوب صاف کنيد که احتياجي به اتو کردن نداشته باشد. درصورت اتو کردن نيز حتماً از پشت پارچه استفاده کنيد.
- نحوه اتو کشي:
براي اتوي لباس هاي ساتن بايد لباس را پشت و رو کنيد ، لباس حالت بر عکس داشته باشد زماني که اتو مي کشيد تا حالت براقي خود را حفظ کند.

مدل هاي لباس مجلسي سايز بزرگ براي خانم هاي چاق

امروز مجموعه اي از زيباترين مدلهاي لباس مجلسي سايز بزرگ را جمع آوري کرده ايم، افرادي کـه سايز بزرگ دارند و داراي اضافه وزن هستند هم ميتوانند شيک باشند بـه شرطي رنگ و مدل مناسب با رنگ پوست، اندام و همچنين موقعيت شان را تهيه کنند، افراد سايز بزرگ ميتوانند لباسهاي شيک مجلسي و حتي رسمي رابه تن کنند

رنگ و طرح کت و دامن مجلسي

کت و دامن مجلسي دامنه گسترده اي از رنگ‌ها را در بر مي‌گيرد. بيشتر خانم‌ها به خصوص خانم‌هاي مسن هميشه به دنبال رنگ‌هاي سياه و تيره هستند اما مي‌توان از رنگ هاي شاد تر مثل قرمز و صورتي و سبز نيز در لباس هاي مجلسي استفاده کرد. اما اگر به هر دليلي دوست داريد مشکي بپوشيد از پارچه‌هاي طرح دار استفاده نکنيد چون هماهنگ کردن اکسسوري با آن بسيار مشکل است. البته پارچه هاي کار شده و گيپور استثنا هستند. کت و دامن مي توانند همرنگ نباشند مثلا قرمز و مشکي و يا خاکستري و مشکي، که در اين حالت بهتر است يکي از دو رنگ انتخاب شده مشکي يا نقره اي يا خاکستري باشد.

کت‌ و پالتوهايي که بايد در کمد لباس زمستاني شما وجود داشته باشند

در کمد لباس زمستاني هر خانم بايد يک کت معمولي براي پوشش روزانه وجود داشته باشد. انتخاب اندازه ايده‌آل يک کت معمولي و روزانه به استايل شما بستگي دارد. اندازه ايده‌آل کت و پالتو براساس استايل و اندام متفاوت است اما بهترين و استانداردترين اندازه تا روي زانو است. بسته به نوع پوشش شما اين اندازه مي‌تواند کمي کوتاه‌تر يا کمي بلندتر باشد.
يک کت خيلي شيک که براي مهماني‌هاي عصر و شب مناسب باشد.
يک کت کژوال يا نه چندان رسمي براي تعطيلات آخر هفته که مي‌تواند از يک کت روزانه کوتاه‌تر باشد.
يک کت يا پالتو گرم و کوتاه.
يک باراني يا به اصطلاح کت ترنچ.